- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ar norėtumėte, kad jūsų prekinis ženklas būtų atpažįstamas kaip „Redbull“, „Apple“ ir kiti visame pasaulyje žinomi gigantai? O gal siekiate sužinoti, kokiomis taisyklėmis reikia vadovautis kuriant logotipą? Grafinio dizaino ir komunikacijos specialistai dalijasi praktiniais patarimais, skirtais įsimintinam, įtaigiam, šiuolaikines tendencijas atitinkančiam logotipui sukurti.
Populiariausios logotipų tendencijos
Jau keturioliktus metus iš eilės daugiausiai logotipų pasaulyje talpinantis ir kasmet juos reitinguojančias knygas išleidžiantis „Logo Lounge“ apžvelgia tarptautines logotipų tendencijas. Pasibaigusiais 2016-aisiais metais logotipų ir firminio stiliaus įvaizdžiuose galima pastebėti tam tikrus panašumus, besitęsiančius jau ne vienerius metus, kurie, manoma, bus ryškūs ir šiemet.
Anot grafinio dizaino specialistų, vienu ryškiausių bruožų, kuris niekada neišeis iš mados, išlieka minimalizmas. Ši firminio stiliaus savybė pasižymi švara ir harmonija. Tai pasiekti galima naudojant vieną ar kelias detales ir spalvas, kurios siejasi tarpusavyje bei padeda išryškinti norimus ypatumus ar skirtumus. Vienais iš labiausiai atpažįstamų minimalistinių prekės ženklų yra: „Nike“, „McDonald‘s“, „Zara“, „Netflix“, „Apple“ ir kiti.
Populiarėja tipografiniai logotipai
Panašu, kad 2017-aisiais padažnės ir žodinių logotipų kūrimas. Tai logotipai, kurie sudaryti vien iš raidžių, skaičių ar kitų simbolių, kuriuos galima atspausdinti. Šie logotipai kuriami naudojant linijas, turinčias hierarchiją. Dažnai keli žodžiai gali būti sujungti į vieną, tačiau kartu ir aiškiai atskirti skirtingomis spalvomis ar dydžiais, pavyzdžiui, „FedEx“, „ACME Grupė“, „Coca-Cola“, „DreamWorks“.
Taip pat daugėja ir logotipų, sukurtų iš apskritimų. Ši stilistika yra daug platesnė nei iš pradžių galima pamanyti, nes ji tiesiog neišsemiama: pavadinimas apskritime, skirtingų spalvų apskritimai, sujungti apskritimai, apskritimai su šalia esančiu žodžiu ir daugybė kitų būdų. Vienais geriausiai žinomų šio stiliaus logotipų yra: „Audi“, „Google Chrome“, „Mastercard“ ir olimpinių žaidynių prekės ženklai. Šiai grupei galima priskirti ir suapvalintų figūrų logotipus, kurie nėra žiedo formos, bet atrodo tartum susigarbanoję, išsilenkę ar labai lankstūs, pavyzdžiui, „Švietimo mainų paramos fondas“, „Rio2016“.
Labai ryškų pėdsaką, kuris išliks ir šiais metais, paliko ir „ombre“ logotipai. Jiems būdingos švelniai pereinančios spalvos, nudažančios logotipo detales ir sukuriančios visišką harmoniją mūsų akims. Šiai grupei priskiriami: „Gala televizijos“, „Gera Dovana“, „Inovacijų savaitė 2016“, „Instagram“ logotipai.
Kaip susikurti stiprų logotipą?
Į ką atkreipti dėmesį kuriant logotipą, pataria su žinomais prekių ženklais dirbančios reklamos agentūros „Love“ dizaineriai. Anot jų, prekės ženklo pozicionavimas, vertybės, verslo tikslų žinojimas yra pagrindas, nuo kurio klientas gali atsispirti. Tik žinant prekės ženklo charakterį, galima ieškoti kūrybinių sprendimų. Kokius simbolius, šriftus ar spalvas naudoti jau priklauso nuo prekės ženklo.
Kombinuoti logotipai, kuriuose naudojami žodžiai ir simboliai, pasak „Love“ dizainerių, yra lankstesni, jų panaudojimo galimybės įvairesnės. Nesudėtingi simboliai įsimintini ir greitai atpažįstami. Sprendimų gali būti įvairių, svarbu, kad jie neklaidintų ir komunikuotų ženklo esmę.
Dizainerių teigimu, vienos taisyklės, kaip sukurti gerą logotipą nėra. Galima analizuoti konkurentų logotipus, sekti tendencijomis, pavyzdžiui, dabar populiarūs tipografiniai logotipai, bet būtina išlikti autentiškiems. „Nuoseklumas, paprastumas, įsimintinumas, įtaigumas yra gero logotipo bruožai,“ - sako „Love“ agentūros dizaineriai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
I. Šimonytė teigia turinti klausimų ir M. Navickienei dėl jos vyro veiklos „Foxpay“
Premjerė Ingrida Šimonytė pareiškė turinti klausimų socialinės apsaugos ir darbo ministrei Monikai Navickienei dėl jos sutuoktinio veiklos finansinių technologijų įmonėje „Foxpay“. ...
-
Seimas pritarė projektui dėl minimalaus tarptautinių ir didelių įmonių apmokestinimo
Ketvirtadienį Seimas priėmė Finansų ministerijos inicijuotą Minimalaus subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo įstatymą, kuriuo siekiama dalinio Europos Sąjungos (ES) Tarybos direktyvos dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupi...
-
Lietuvoje – nauja pramoga: kasdien keturi skaičiai gali atnešti bent keturženklę sumą
Numeris, kuriuo pažymėtas namas pakelėje ar graži data, – nuo šiol tokie kasdienybėje sutinkami skaičiai gali didinti ir skaičius jūsų sąskaitoje. Didžiausia Lietuvos loterijų organizatorė „Olifėja“ pristato naują žaidi...
-
I. Šimonytė: esame gerame kelyje pasiekti susitarimą su LSMU dėl sklypo „Rheinmetall“ statyboms4
Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė tikisi, kad Vyriausybė susitars su Lietuvos sveikatos mokslų universitetu (LSMU) dėl sklypo Baisogaloje, kuriame norima statyti Vokietijos gynybos pramonės „Rheinmetall“ gamyklą, perleidimo. ...
-
Kviečia į belgišką penktadienį Kaune: laukia gyva muzika, tradiciniai valgiai, gėrimai ir pramogos
Jau šį penktadienį, birželio 7 d., Kaune įsikūrusioje pramogų ir degustacijų erdvėje „Volfas Engelman Galerija“ ir jos prieigose įvyks belgiškas penktadienis. Anot organizatorių, tai bus išskirtinė proga paragauti tr...
-
Bendrovė „Foxpay“ – jau ir STT akiratyje9
Kilus abejonių dėl finansinių technologijų įmonės „Foxpay“, generalinė prokurorė Nida Grunskienė pavedė Specialiųjų tyrimų tarnybai (STT) atlikti faktinių aplinkybių patikslinimą. ...
-
Tęsiant skrydžių plėtrą Vyriausybė leido 5 mln. eurų padidinti LTOU kapitalą
Siekiant tęsti skrydžių tarp Vilniaus bei Kauno ir kitų svarbių pasaulio miestų plėtrą Vyriausybė trečiadienį leido 5 mln. eurų padidinti valstybės valdomos įmonės Lietuvos oro uostai (LTOU) įstatinį kapitalą. ...
-
„Litgrid“ Alytaus transformatorių pastotėje įrengs garsą slopinančias užtvaras
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ Alytaus transformatorių pastotėje įrengs garsą slopinančias užtvaras. ...
-
Vyriausybė pritarė „Regitros“ pertvarkai į akcinę bendrovę1
Vyriausybė trečiadienį galutinai pritarė valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymui į akcinę bendrovę. Tokį statusą ji įgis nuo liepos. ...
-
D. Vedrickas: su Vilniaus valdžia nesutariama dėl stadiono kainos indeksavimo laikotarpio2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas sako, kad tarnybai vertinant pakoreguotą Nacionalinio stadiono Vilniuje koncesijos sutartį, su sostinės valdžia nesutariama dėl jo kainos indeksavimo ir jo pasiskirstymo tarp sutarties &sca...