- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mėlynių supirkėjai pripažįsta, kad šiemet jų derlius gerokai mažesnis nei pernai, todėl jos kainuoja pusantro karto daugiau nei pernai. Verslą trikdo ir eilės pasienyje bei akyliau bankų tikrinami atsiskaitymai su Baltarusijos tiekėjais.
„Pernai buvo derlingi metai visoje Europoje, pasiūla buvo didesnė. Užtat šiemet kainos didesnės, nes yra uogų trūkumas. Maždaug vos ne pusantro karto pabrangusios mėlynes. Virš trijų eurų kainuoja dabar, o pernai buvo virš dviejų“, – BNS teigė vienos didžiausių Lietuvoje miško bei sodų uogų supirkimo įmonių „Girios“ vadovas ir savininkas Modestas Masevičius.
Pasak jo, uogų verslui pandemija nepakenkė, nes restoranai jų paprastai neperka.
Anot verslininko, jau ne vienerius metus daugiau mėlynių importuojama – iš Ukrainos, Baltarusijos, Rumunijos, Rusijos, – negu surenkama vietos miškuose, nors prieš dešimtmetį pusė įmonės nupirktų mėlynių buvo lietuviškos.
„Šiais metais ypač mažai uogų mūsų miškuose dėl drėgno pavasario ir vasarinės kaitros ir, be to, nėra kas jas rinktų, todėl beveik pusė lieka miškuose. Jų plotai irgi mažėja, nes miškai kertami. Šiemet nusipirksime gal keletą tonų“, – teigė jis.
M. Masevičius sako, kad dėl pašlijusių Baltarusijos ir Lietuvos santykių mėlynių tiekimas nestringa, tačiau verslą trikdo eilės pasienyje.
„Sunkvežimiai su produkcija jau porą mėnesių kaip po tris-keturias paras prastovi eilėje, kol pravažiuoja sieną. Ir niekas tos problemos iš Lietuvos pusės nesprendžia. Ir pernai ta pati bėda, ir šiemet. Uogos šaldytos, nesugenda, bet kiekvienas laukimas kainuoja“, – teigė M. Masevičius.
Kita problema, anot jo, – Lietuvos bankai dabar akyliau tikrina atsiskaitymus su Baltarusijos tiekėjais.
„Bankai labai tikrina pavedimus, visokių popierių reikalauja. Labai sunkiai praleidžia pinigus, tiesiog reikalauja informacijos, kas akcininkai, iš kokios aplinkos. Stebi šią situaciją“, – BNS teigė „Girių“ direktorius.
Pasak jo, įmonė šiemet planuoja atsivežti kelis tūkstančius tonų uogų – maždaug tiek, kiek leidžia įmonės pajėgumai.
„Pilnai apkrauname pajėgumus. Jų didinti neketiname. Mūsų tikslas – ne kiekis didesnis, o pelnas. Kai pradedi plėstis, tada pelnas nukenčia“, – tvirtino įmonės direktorius.
„Apyvarta gali būti panaši į pernykštę, nes tada buvo derliaus daug ir kainos mažesnės. Pernykščiai metai įmonei buvo pelningi. Tas pelnas nėra didelis, bet stabilus jau kelerius metus“, – pasakojo M. Masevičius.
Jis, be kita ko, pabrėžė, kad esant didelei konkurencijai pasaulyje kyla rizika, kad nebus uogų pirkėjų arba per pigiai pardavęs gali patirti nuostolių.
Anot Lietuvos miško grybų ir uogų verslininkų asociacijos vadovo Virginijaus Varanavičiaus, kasmet mėlynių šalies miškuose lieka nenurenkama vis daugiau, bet jis nemano, kad situacija keisis – Lietuvoje nyksta tradicija rinkti uogas ir nešti jas į supirkimo punktus.
Jo teigimu, per sezoną šalyje surenkama nuo 500 iki 1 tūkst. tonų mėlynių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Baudos už savavališkų statinių naudojimą bei pakartotinius pažeidimus augs dvigubai
Seimas padvigubino baudas gyventojams už savavališkų statinių naudojimą, neleistinų statybų, rekonstravimo, kapitalinio remonto ar griovimo pakartotinius pažeidimus. Jos įsigalios nuo lapkričio 1-osios. ...
-
Mažiausia metinė infliacija Baltijos šalyse balandį išliko Lietuvoje, didžiausia – Estijoje
Mažiausia metinė (12-os mėnesių) infliacija Baltijos valstybėse balandį išliko Lietuvoje, o didžiausia Estijoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
R. Pocius: tiekėjai negalėjo iš vartotojų reikalauti grąžinti lėšų už nutrauktas sutartis2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius kartoja, kad nepriklausomi elektros tiekėjai ir iki praėjusių metų vasaros negalėjo gyventojams, mažoms bei labai mažoms įmonėms numatyti sutarčių nutraukimo, tiekėjo ke...
-
„Via Lietuva“ ruošiasi pradėti pernai sausį įgriuvusio tilto Kėdainiuose rekonstrukciją6
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, LAKD) ruošiasi pradėti rekonstruoti 2023 metų sausį įgriuvusį tiltą per Nevėžį Kėdainiuose. ...
-
Senovėje šis desertas buvo tik ant karalių stalo: ar dabar jis daugeliui irgi taps prabanga?
Kol prekybos tinklai varžosi, kieno pigiausias būtiniausių prekių krepšelis, viskas nepaliaujamai brangsta toliau. Jei ne „išmetamos“ akcijos, daugeliui prabanga taptų taip pat ir kava, nekalbant apie kitus maisto produktus. Pasa...
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Kas ir kiek mokės už įvažiavimą į Senamiestį?92
Aiškėja, kad už įvažiavimą į Kauno senamiestį teks mokėti tiems, kurie šią vietą tiesiog kerta tranzitu. Jei automobilis paliekamas stovėti, mokestis bus imamas kaip už parkavimą. ...