- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerija ieško būdų, kaip užkirsti kelią rangovams teismuose vilkinti didelės vertės infrastruktūros projektų įgyvendinimą.
Ministras sako, kad per mėnesį gali paaiškėti, ar šiai iniciatyvai reikės teisės aktų pakeitimų. Tuo metu Vilniaus vakarinio aplinkkelio rangovo konkursą laikinai sustabdžiusios įmonės sako, kad jo sąlygos ribojo konkurenciją ir sudarė galimybes dalyvauti tik kelioms, iš anksto žinomoms įmonėms.
"Šita idėja yra realizacijos stadijoje, bet ji negali būti realizuota jau paskelbtuose konkursuose. Naujai skelbiamuose konkursuose bus bandoma įdėti ir apskundimo tvarką. Mes galvojame, jog tą galėtų padaryti perkančioji organizacija. Jei teisininkai pasakys, kad to negalima padaryti (be teisės aktų pakeitimų - BNS), ieškosime kitų teisinių būdų", - BNS sakė Rimantas Sinkevičius.
Jo teigimu, siūloma, kad perkančioji organizacija į didelės vertės pirkimo sąlygas įtrauktų nuostatą, jog jas teismui skundžianti įmonė turėtų mokėti užstatą, kurio neatgautų, pralaimėjusi teismą. Anot R.Sinkevičiaus, užstatas būtų skaičiuojamas procentine išraiška nuo projekto vertės, tačiau ši nuostata nėra galutinė.
"Primiausia žiūrime, ką galime padaryti operatyviau ir greičiau. Tokios teisinės galimybes nepagrįstam skundimui turi būti apribotos. Aišku, negalima uždrausti visiškai apskųsti projekto, nes tada nereikės ir konkursų skelbti. Apskundimas turi būti įmanomas, bet jis turi būti ne veltui", - BNS kalbėjo ministras.
Bendrovės "Latvijas tilti" ir "Kauno keliai" teismui apskundė Vilniaus vakarinio aplinkkelio tęsinio rangovo konkurso sąlygas, nors jame nė viena jų nedalyvavo. Lietuvos apeliacinis teismas balandį laikinai sustabdė 90 mln. eurų vertės konkursą.
"Latvijas tilti" valdybos pirmininkas Genadijus Kamkalovas BNS sakė, jog konkurso sąlygos ribojo konkurenciją ir sudarė galimybes jame dalyvauti tik kelioms įmonėms. Be to, anot jo, konkurenciją varžo ir kelio statybos bei elektros linijos perkėlimo dalių neišskaidymas.
"Mes esame įsitikinę, kad pirkimo sąlygos buvo suformuotos tokiu būdu, jog tik kelios įmonės galėtų jame dalyvauti, išstumiant kitas įmones, kurios turėtų galimybę ir pajėgumus atlikti kontraktą. Pirkimo sąlygos taip pat verčia skirtingų krypčių bendroves susivienyti tik dėl to, kad būtų galima pateikti pasiūlymą. Tokios priverstinės vedybos yra visiškai nereikalingos ir stipriai padidina rizikas, susijusias su projektu", - tvirtino G.Kamkalovas.
Anot jo, bendrovė stengėsi konkurso sąlygų problemas spręsti su Vilniaus savivaldybe, tačiau ji bendradarbiauti nepanoro ir atsakymus į klausimus pateikdavo retai, todėl teko kreiptis į teismą, jau pasibaigus konkursui.
"Prieš kreipdamiesi į teismą, mes paprašėme užsakovų pakeisti savo poziciją ir suteikti mums bent šiek tiek paaiškinimų. Bet vėlgi mes nesulaukėme atsakymo, todėl mes neturėjome kitos išeities, kaip ginčyti tokius užsakovo veiksmus teisme", - BNS teigė G.Kamkalovas.
Pasak jo, be to, 43 dienų pasiūlymo pateikimo terminas buvo per trumpas, konkurso sąlygose miglotai nurodoma, ar leidžiama rangovams remtis subrangovų pajėgumais, pateikiant pasiūlymus, kai kurios kitos sąlygos buvo perdėtos arba visai nereikalingos.
"Kauno kelių" projektų vadovas Tauras Jakilaitis BNS sakė, jog konkurse buvo padaryta įstatymų pažeidimų. Jo teigimu, konkursuose negali būti sudaromos sąlygos išskirtinai tam tikram rangovui.
"Turėtų gauti galimybę visi ūkio subjektai dalyvauti konkursuose ir tai nėra asmeniškumai. Negali būti sudaromos sąlygos išskirtinai kažkam ar privilegijuotai, ar dar kitais motyvais. Pozicija turi būti visiškai skaidri", - sakė T.Jakilaitis.
Jis nekomentavo, ar įmonė ketino dalyvauti konkurse kartu su "Latvijas tilti" - bendrovės kartu statė Vilniaus Geležinio vilko gatvės estakadą Vilniuje, baigia statyti Panemunės aplinkkelį ir stato dviejų lygių sankryžą su geležinkeliu Klaipėdos uoste.
"Kol kas tai tegul būna verslo partnerių reikalai, manau, kad jūs greitu metu viską sužinosite. Nuo komentarų kol kas susilaikome, kol vyksta tyrimas ir nėra išaiškinimo", - kalbėjo T.Jakilaitis.
Asociacijos "Lietuvos keliai" vadovas Rimvydas Gradauskas BNS anksčiau tvirtino, jog konkurso stabdymas, kai teismui jo sąlygas apskundžia jame nedalyvaujančios bendrovės, yra nešvari konkurencija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje1
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Kaip veiks „teisė į remontą“?
Buitinės ir išmaniosios technikos gamintojai netrukus gali būti priversti taisyti net ir negarantines prekes nemokamai arba už „pagrįstą kainą“. O pataisius sugedusią garantinę techniką dar metams pratęsti jos garantinį terminą. ...
-
Lietuvos kariuomenė mini plaukuotų didvyrių šventę: svarbiausia – kantrybė1
Lietuvos kariuomenėje minima Šuns diena, pasakojama LNK reportaže. ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas2
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Kalėjimų tarnybos direktoriumi paskirtas M. Kairys
Vyriausybė nusprendė skirti Mindaugą Kairį Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriumi. ...
-
Sutriko Prezidentūros ir Vyriausybės svetainių veikla
Trečiadienio rytą Prezidentūros, Vyriausybės, kai kurių ministerijų ir kitų valstybinių įstaigų internetinės svetainės susidūrė su trikdžiais. Sutrikimai kilo dėl gedimo, kuris buvo netrukus pašalintas, teigia Valstybės informacinių te...
-
Kovos menų vicečempionė – ugniagesė: jeigu ringe atjungčiau žmogų, tai žinočiau, kaip jį atgaivinti1
Lietuvė Lijana Lipinskaitė šiuo metu žengia dviem ganėtinai skirtingomis karjeros kryptimis. Ugniagesių gelbėtojų mokykloje besimokanti lietuvė visai neseniai tapo Europos mišrių kovos menų vicečempione. Tikina, kad šios dvi vei...
-
L. Kasčiūnas: keičiant gynybos prioritetus, įmanoma sukurti tankų batalioną iki 2035 m.7
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, jog skyrus daugiau dėmesio oro gynybos sistemų įsigijimui, būtų galima sukurti planuojamą tankų batalioną iki 2035-ųjų metų. Nors steigiant šį pajėgumą etapais įsigijimai gali i&...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...