Quantcast

Lietuvos aeroklubo prezidentas: An-2 nelaimės galėjo nebūti

  • Teksto dydis:

Jei tinkamai būtų buvęs ištirtas lakūno Jurgio Kairio avarijos Viduržemio jūroje įvykis, nebūtų An-2 avarijos Baltijos jūroje, LRT Televizijos laidoje „Teisė žinoti“ tvirtina Lietuvos aeroklubo prezidentas Jonas Mažintas. Pašnekovo teigimu, aviacijos tyrimai Lietuvoje nuo kitų šalių atsilieka du su puse karto.

„Pirmiausiai reikėtų baigti ieškoti kaltų, nes ieškodami kaltų mes paneigiame visą aviacijoje egzistuojančią tvarką. Tyrimai organizuojami ne todėl, kad būtų nubausti atitinkami dalyviai (tai – teisėsaugos reikalas), o todėl, kad būtų sužinotos aplinkybės, nustatytos priežastys ir įvykdyta prevencija.

Priminate Jurgio Kairio „lengvą išsimaudymą“ Viduržemio jūroje? Kur tos avarijos tyrimo rezultatai? Aš jų nežinau, o jau seniai turėjau žinoti. Man, kaip tyrėjo, nuomone, jei būtų ištirtas J. Kairio įvykis, nebūtų buvę šio“, – kalba J. Mažintas.

Pasak, Lietuvos aeroklubo vadovo, aviacijos įvykių tyrimo ir prevencijos srityje nuo daugybės šalių atsiliekame du su puse karto, nuo kai kurių dar daugiau. Tai turėtų būti tuoj pat taisoma.

„Reikia visoms institucijoms, jų vadovams susikaupti, parinkti normalius aviacijos ekspertus, kurių yra ganėtinai daug. Tuomet dėti ant stalo visą turimą medžiagą ir aiškintis aplinkybes ir priežastis. Tai reikėjo padaryti jau pirmą dieną, tuomet ir komunikuoti būtų buvę lengviau. Tačiau klausimas, ar Lietuvoje yra struktūra, pajėgi laiku ištirti aviacijos įvykius.“, – pabrėžia J. Mažintas.

Lakūnams trūko elementarių saugumo priemonių

J. Mažinto teigimu, lakūnai galėjo neskristi nevaldomoje erdvėje, tačiau šis sprendimas priklausė nuo meteorologinių sąlygų ir orlaivio kapitono sprendimo.

Pašnekovas kelia klausimą, ar lėktuve buvo esama saugumo priemonių, galėjusių padidinti lakūnų išgyvenimo galimybes.

„J. Kairys išsigelbėjo tik todėl, kad turėjo parašiutą. Kas trukdė apie tai pagalvoti ir užtikrinti tų lakūnų galimybę šokti parašiutu? Patikrinti ar yra įranga, užtikrinanti jų galimybes išgyventi virš jūros.

Pasak J. Mažinto, šiandieną, kai Lietuvos aviacijoje tiek neigiamų įvykių, siekiant kuo geresnio jų tyrimo ir panašių nelaimių prevencijos, svarbu sukurti nacionalinę aviacijos tarybą.


Šiame straipsnyje: Jonas Mažintasan-2An-2 avarija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Lietuvis

Lietuvis portretas
Cia ne tas pats Mazintas, kuris vadovaudamas CAA kontaktuodavo su ateiviais?

Plikis

Plikis portretas
Deja, ponai, Kairys išsigelbėjo, nes nusileido šiltoje jūroje. Jo įgūdžių būtų užtekę ir netgi nutupdyt lėktuvą ant vandens, tik nebuvo jokio pagrindo tai daryti, tad ir iššoko su parašiutu. Šituo AN-2 atveju, jūra buvo šalta, tad išgyventi galima tik ribotą laiką... Aišku išgyvent ilgiau galima apsivilkus hidrokostiumą, tik kažkodėl niekas neatsakė, per kiek laiko tas hidrokostiumas apsivelkamas, ypač jei pilotas apsirengęs normaliais viršutiniais drabužiais. Bet tik apsirengt neužtenka, reikia prisisegt tą parašiutą ir išeit iš pilotų kabinos į lėktuvo įšorę ir iššokt, kol dar lėktuvas pakankamame aukštyje. Taigi, ir arkliui darosi aišku, kad iššokt šansų beveik nėr. Tad logiškiausias sprendimas - preciziškai nutupdyd lėktuvą ant vandens, po to susirast tą nelemtą gelbėjimosi įrangą ir ja pasinaudot. Laiko taip pat beveik nėr, o jei dar kontakto su vandeniu metu gautas smūgis... Šansų kaip ir nebuvo. Ilsėkitės ramybėje...
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių