Quantcast

Tyrimas: per 12 metų Lietuvos vairuotojai sukėlė pusę milijono avarijų

  • Teksto dydis:

Draudimo bendrovės BTA dvylikos metų tyrimo duomenimis, nuo 2002 m. Lietuvos vairuotojai tapo beveik pusės milijono (442 tūkst.) eismo įvykių kaltininkais. Trečdalį šių vairuotojų sudaro moterys, du trečdalius –  vyrai.

Draudimo bendrovės BTA dvylikos metų tyrimo duomenimis, nuo 2002 m. Lietuvos vairuotojai tapo beveik pusės milijono (442 tūkst.) eismo įvykių kaltininkais. Trečdalį šių vairuotojų sudaro moterys, du trečdalius –  vyrai.

Per šį laikotarpį eismo įvykių kaltininkais tapo daugiau nei penktadalis Lietuvos vairuotojų, iš jų po vieną įvykį padarė 17,5 proc., po du – 3,8 proc., o tų, kurie pateko į dar daugiau eismo įvykių, skaičius yra mažesnis nei 1 proc.

Didžioji dalis vyrų ir moterų per 12 metų sukėlė ne daugiau kaip vieną eismo įvykį, įvykių kaltininkų vyrų registruota 55 tūkst., moterų įvykių kaltininkių – 22 tūkst.

“BTA atliktas tyrimas rodo, kad vyrai avarijų kaltininkais tampa pastebimai dažniau nei moterys. Tačiau vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad Lietuvoje vairuojančių vyrų yra kur kas daugiau nei moterų, atitinkamai – apsidraudusiųjų taip pat. Esminis skirtumas tarp skirtingų lyčių vairuotojų avarijų yra eismo įvykio žalos dydis bei padariniai. Vyrai dažniau viršija greitį, neretai net 30-50 km/h, atlieka pavojingus manevrus, vairuoja išgėrę, mažiau paiso eismo ženklų. Moterys laikosi saugaus greičio, bet dažniau padaro neapdairių klaidų dėl išsiblaškymo. Dėl jų įvykusios avarijos yra smulkesnės”, – teigia ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizės skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Kaip teigia specialistas, per dvylika metų po dvi avarijas padarė penkis kartus mažiau vairuotojų nei po vieną avariją. Tačiau buvo ir tokių vairuotojų, kurie per minėtą laikotarpį sugebėjo sukelti ir daugiau nei penkis eismo įvykius, tokių buvo 215. Iš šių pavojingiausiųjų moterų – tik penktadalis.

BTA specialistas pamena įvykį, kai prieš keletą metų vienas klientas per dieną tapo keturių eismo įvykių kaltininku. Nors jie buvo smulkūs, tačiau sekė vienas po kito: pirmiausiai vyriškis įvažiavo į kliūtį, tada nubraukė automobilio šoną, tuomet sekė kita nesėkmė ir po jos dar viena. Pareigingas klientas kiekvieną kartą po įvykio atvykdavo į bendrovės žalų skyrių ir pranešdavo apie įvykį.

„Po ketvirto karto žmogus rimtai susirūpino, nutarė, kad jam labai bloga diena ir paprašė, kad leistume mašiną palikti prie žalų registravimo biuro, o iki namų jis grįš taksi“, – pasakoja A. Žiukelis.

Nagrinėjant BTA tyrimo duomenis, galima teigti, per 12 metų kas penktas vyresnis nei 30 metų vairuotojas yra padaręs bent po vieną eismo įvykį. 


Šiame straipsnyje: avarijavairuotojaiBTA

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių