Quantcast

Už narsą apdovanojo „DFDS Seaways“ kapitoną

Tarptautinė jūrų organizacija (IMO) 2014 metų apdovanojimą už ypatingą narsą jūroje suteikė keltų laivybos kompanijos „DFDS Seaways“ jūrų kelto „Britannia Seaways“ įgulai ir jos kapitonui danui Andreasui Kristensenui.

Tarptautinė jūrų organizacija (IMO) 2014 metų apdovanojimą už ypatingą narsą jūroje suteikė keltų laivybos kompanijos „DFDS Seaways“ jūrų kelto „Britannia Seaways“ įgulai ir jos kapitonui danui Andreasui Kristensenui.

Nepabūgo liepsnų

Prestižiniu apdovanojimu „Award for Exceptional Bravery at Sea“ buvo įvertintos „Britannia Seaways“ įgulos pastangos 2013 metų lapkričio 23 d. jūroje ties Norvegijos krantais gesinant įsisiautėjusį gaisrą. Tai pirmasis atvejis, kai šis apdovanojimas įteiktas Danijos laivų įgulai.

Laive užsidegė gabentas krovinys, įvyko sprogimas, pliūptelėjo iki 30 metrų aukščio liepsnų liežuviai.
Laivo įgulai buvo kilęs realus pavojus.

Akcentuota, kad laivo „Britannia Seaways“ kapitonas ir visa įgula elgėsi profesionaliai, nė vienas iš laive buvusių 32 žmonių nesužeistas, pavyko išvengti aplinkos taršos.

Panašus gaisras

Jūrų kelto „Britannia Seaways“ gaisras priminė laivo „Lisco Gloria“ gaisrą 2010 metų spalio 8-ąją šiam plaukiant iš Kylio į Klaipėdą.

Tuomet laivo įgula taip pat elgėsi profesionaliai. Galbūt ir šio laivo gaisras būtų buvęs užgesintas. Tačiau įgulai taip ir nepavyko įjungti centrinės priešgaisrinės sistemos bei numalšinti pirmųjų liepsnų.

Lapkričio 17–21 d. Londone vyko Tarptautinės jūrų organizacijos jūrų saugumo komiteto 94 sesija, kur vienas klausimų buvo apie sprinklerinių gaisro gesinimo sistemų patikimumą. Kelto „Lisco Gloria“ nesėkmingo gaisro gesinimo priežasčių ir buvo galbūt netinkamai veikusi sprinklerinė gaisro gesinimo sistema.

Drąsiausi gelbėtojai

IMO apdovanojimai už ypatingą narsą jūroje skiriami nuo 2007 metų. Nominacijas vertina iš IMO narių ir jūrinių nevyriausybinių organizacijų sudaryta grupė. Jai pirmininkauja IMO generalinis sekretorius. Apdovanojimai įteikiami kasmet lapkritį IMO būstinėje Londone.

2007 m. „Award for Exceptional Bravery at Sea“ buvo apdovanoti laivų „Searose G“ kapitonas Zvonimiras Ostričius ir jo padėjėjas Mustafa Topiwala už pagalbą krovininio laivo „Teklivka“ įgulai.

2008 m. apdovanotas Brazilijos jūrininkas Rodolpho Fonseca da Silva Rigueira, kuris per sprogimą ir gaisrą laive „Noble Roger Eason“ išgelbėjo kitus įgulos narius.

2009 m. apdovanojimai buvo įteikti jūrininkui Abramui A. Helleriui, kuris, skęstant laivui Beringo jūroje, išgelbėjo 8 įgulos narius. Taip pat apdovanoti ir du buriuotojai, Ramiajame vandenyne prie koralinio rifo išgelbėję tris žmones iš nuskendusios jachtos.

2010 m. apdovanotas krovinio laivo „Scarlett Lucy“ įgulos narys Jamesas Fanifau, kuris atšiauriomis klimato sąlygomis Tasmano jūroje išgelbėjo žmones iš skęstančios jachtos „Sumatra II“.

2011 metais apdovanojimas įteiktas laivo kapitonui Seog Hae-Gyun iš Pietų Korėjos. Jam jis skirtas už sumanų pasipriešinimą Somalio piratams, kai pavyko išgelbėti laivą ir įgulą.

2012 m. apdovanojimai skirti Kanados karinių oro pajėgų sraigtasparnio eskadrilės nariams, kurie išgelbėjo du tarp ledų valtele pasiklydusius žvejus. Taip pat apdovanotas Čilės karo laivyno lakūnas, kuris iš skęstančio laivo „Rosita V“ išgelbėjo 7 įgulos narius.

2013 m. buvo apdovanoti dviejų JAV gelbėtojų sraigtasparnių įgulos, kurios šaltakraujiškai ir profesionaliai veikdamos išgelbėjo 14 nuskendusios burlaivio „Bounty“ įgulos narių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių