Quantcast

Atrasta milžiniška kosminė supertuštuma

Havajų universiteto astronomai atrado galbūt didžiausią struktūrą Visatoje – beveik 20 tūkstančių milijardų kilometrų skersmens vadinamąja supertuštumą. Tai – erdvė, kurioje yra kur kas mažiau galaktikų, negu kitur. Mokslininkai sako, kad tai – labai retas reiškinys, kuris gali padėti suprasti daugiau apie Visatos istoriją ir sandarą.

Havajų universiteto komanda, naudodamasi teleskopų gautais duomenimis, nustatė, kad vadinamojoje supertuštumoje trūksta dešimties tūkstančių galaktikų, ir tai, ko gero, yra didžiausia žmonijos atrasta struktūra Visatoje. Mokslininkai kol kas neturi atsakymo, kaip ir kodėl atsiranda supertuštumos. Tyrėjai šį atradimą sieja su kitu neįprastu reiškiniu – Šaltaja dėme. Tai – prieš dešimtmetį atrastas regionas, kuris yra gerokai šaltesnis už likusius Visatoje. Ilgai jis buvo priskirtas prie šiuolaikinei fizikai nepaaiškinamų reiškinių. Dabar spėjama, kad Šaltoji dėmė gali būti susijusi su atrasta supertuštuma, tačiau ir šio reiškinio kilmė kelia daugybę klausimų.

Mokslininkai tikisi šiame mažai ištirtame regione  atrasti ir daugiau neįprastų ir retų reiškinių.

NAUJAUSI KOMENTARAI