Nusikalsti rokenrolo ritmu Pereiti į pagrindinį turinį

Nusikalsti rokenrolo ritmu

2009-01-11 02:23
"Rokenrolos" premjerą ilgai lydėjo žiniasklaidoje su pasimėgavimu komentuojami pranešimai apie roko žvaigždės Madonnos ir jos vyro kino režisieriaus Guy Ritchie skyrybas. Ir tik iš pradžių atrodė, kad tai dar viena naujo filmo reklamos akcija.

"Rokenrolos" premjerą ilgai lydėjo žiniasklaidoje su pasimėgavimu komentuojami pranešimai apie roko žvaigždės Madonnos ir jos vyro kino režisieriaus Guy Ritchie skyrybas. Ir tik iš pradžių atrodė, kad tai dar viena naujo filmo reklamos akcija.

Nepatenkintos ambicijos?

Pasirodė, kad šį kartą kinas ir asmeninis gyvenimas susieti kur kas painesniais ryšiais. Be plačiai aprašytų Madonnos ir G.Ritchie skyrybų priežasčių, ko gero, ne paskutinę vietą užima mažiausiai komentuotas argumentas. Ambicingai popžvaigždei, žinoma, nepatiko, kad vyro filmuose jai vis neatsirasdavo vietos.

Madonna seniai ne naujokė kine. Bet tik apie jos vaidmenį Alano Parkerio "Evitoje" (1996 m.) galima kalbėti rimtai. Čia tobulai sutapo ir kontroversiškosios Argentinos "diktatorienės" Evitos Peron charakteris, ir dainininkės išoriniai bei vokalo duomenys. Kitus Madonnos pasirodymus filmuose skeptiškai vertino ir publika, ir kritikai. Pastarieji negailestingai popžvaigždės benefisus nominavo gauti "Auksines avietes".

Beje, vestuvių proga G.Ritchie padarė žmonai dovanėlę – specialiai jai sukūrė melodramą "Nublokšti" (2002 m.). Joje nuostabaus grožio Viduržemio jūros saloje keistokomis aplinkybėmis atsidūrė išpaikusi turtuolė ir jaunas italų žvejys. Negyvenamoje saloje materiali gerovė ir įprasti socialiniai skirtumai nieko nereiškia, todėl šiame gamtos rojuje porelei tenka kartu kovoti, kad išliktų. Siužetas nukopijuotas nuo itališko filmo ir nuo originalo skyrėsi kaip diena ir naktis. Be to, tapo aišku, kad melodrama – ne G.Ritchie stichija.

Pavojingi sutapimai

G.Ritchie kur kas geriau sekasi kriminaliniai veiksmo trileriai. Čia vyrukas jaučiasi kaip žuvis vandenyje. Ne veltui jo filmai "Lok, stauk arba šauk" (1998 m.) ir "Vagišiai" (2000 m.) jau laikomi modernia šio žanro klasika. Kur kas prastesnis jo "Revolveris" (2005 m.), kuriame įprastas kriminalines schemas režisierius ėmė jungti su intelektualiais galvosūkiais. Čia banditai sprendė konfliktus ne nuo seno įprastais būdais, bet prie šachmatų lentos.

Deja, rizikingas eksperimentas nepasiteisino, o G.Ritchie pasimokė iš savo klaidų – jų "Rokenroloje" nebekartoja. Tik iš "Revolverio" perimta šachmatų idėja transformuojama į sudėtingą kombinaciją, pilną apgaulingų ėjimų ir sunkiai nuspėjamų siužeto posūkių.

Jau pirmi "Rokenrolos" vaizdai su ironišku komentaru už kadro, ritmingais muzikos garsais ir populiarių grafinių romanų stilistika pateikta užsklanda žada mums ekspresyvų kriminalinį komiksą, ir šie lūkesčiai pasiteisins. Esminė šio filmo mintis nuskamba labai anksti: "Nusikaltėlių pasaulyje dažnai būna sutapimų. Kai kurie jų baigiasi rimtomis bėdomis."

Rimtomis problemomis pakvimpa nuo pirmų kadrų, kai visą veiksmą komentuojantis balsas supažindina žiūrovus su pagrindiniais herojais. Jų charakteristika taikli ir negailestinga. Šiuolaikiniame Londono kriminaliniame pasaulyje nėra vietos šiltoms žmonių emocijoms. Čia karaliauja pragmatizmas, cinizmas ir ryžtas savo tikslo siekti bet kokiomis priemonėmis. Čia yra tik dviejų kategorijų žmonės. Jei nesi bosas, vadinasi, esi niekas. Geriausiu atveju – nuolanki boso ir jo parankinių marionetė. O visų bosų bosas čia yra Lenis Koulas (aktorius Tomas Wilkinsonas) – žiaurus, šiurkštus ir klastingas nusikalstamo pasaulio valdovas, kurio nepasotinamas apetitas niekada neužgožia sveiko proto. Tikriausiai todėl bosui taip ilgai pavyko verpti savo voratinklį – į jį anksčiau be didelio vargo įkliūdavo visi, kas tik pasipainiodavo po kojomis. Tačiau kartą gerai išbandyti metodai pradėjo nebesuveikti.

Kas ką pergudraus?

Pirmieji pavojaus signalai pasigirdo tada, kai Lenis pasiryžo "išdurti" rusą milijardierių Jurijų, futbolo komandos savininką. Galima tik įsivaizduoti, su kokiu neslepiamu džiugesiu rusai žiūrovai šį išgalvotą personažą tapatins su realiu Čiukotkos gubernatoriumi Romanu Abramovičiumi, seniai gyvenančiu Londone ir efektingai švaistančiu savo nesunkiai sukrautą fantastišką kapitalą. Jurijus nori Londone statyti naują stadioną, todėl niekaip negali apsieiti be Lenio, kontroliuojančio visą nekilnojamąjį turtą. Du verslininkai nesunkiai randa bendrą kalbą, nesidera dėl kainos ir džentelmeniškai sutaria dėl abiem pusėms naudingo sandorio. Sunerimti verčia dvi keistos detalės. Rusas atsisako išgerti viskio ir kažkodėl įkyriai siūlo Leniui paskolinti kažkokį vertingą paveikslą, kuris Jurijui neva visada atneša sėkmę.

Tolesnių filmo peripetijų atskleisti tikrai negalima. Tegu žiūrovas pats paklaidžioja po pogrindines landynes, pasimėgauja kriminalinių kombinacijų teikiamais malonumais ir pasuka galvą, mėgindamas atspėti vieną šaradą po kitos. Nuobodu tikrai nebus. Kiekvieną žingsnį lydės nebanalūs veiksmo posūkiai, subtili ironija ir puikus rokenrolo muzikos takelis.

"Rokenrola" ("RocknRolla") ****

Komiškas kriminalinis trileris. D.Britanija, 2009 m. Rež. G.Ritchie. Vaidina Gerardas Butleris, Thandie Newton, T.Wilkinsonas, Gemma Arterton, Jeremy Pivenas, Markas Strongas.

veiksmas 2

humoras 2

įtampa 2

erotika 1

siaubas 1

FOTO:

Rokenrola

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų